Mano pasvaigimai apie IT ir apie viską, kas liko be IT. smile

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Vienaakiams draugams padėjus, peržiūrėjau Fondą... Arrrrr, johoho ir butelis romo... Taip, kartais jo norėjosi. Nes tai buvo vienas laukiamiausių serialų šiais metais.

Serialas tikrai atrodo gerai - Apple pasistengė nusamdyti gerus vizualiųjų efektų specialistus, kurie sugebėjo perteikti dešimtis tūkstančių metų gyvuojančios žmonijos civilizacijos pasiekimus. Technologijos atrodo įtikinamai, nes nors ir suteikia dabar neįmanomas galimybes, tačiau jos taip pat turi ir savo trūkumų. Tarkime erdvinio šuolio pašaliniai efektai gali sujaukti žmonių sąmonę, jei asmuo  nebus gilioje anabiozės būsenoje. Pačios technologijos reikalauja išteklių, kurie yra riboti, todėl ne viskas yra visiems prieinama. Galaktinė imperija yra kiek arčiau realybės, nei idealistinė Planetų federacijos komunizmo vizija Žvaigždžių kelyje.

Serialo scenarijus irgi visai nieko. Klonuojami besikeičiantys imperatoriai, bandantys išlaikyti imperijos „status quo“ visai neblogai perteikia sustabarėjusią imperijos visuomenę, nors romane apie Kleonų dinastiją užsimenama vos keliose pastraipose. Serialui galima atleisti net ir tai, kad su šiuolaikiniais lyčių ir rasių lygybės marazmais, pirmieji (apie tai kiek vėliau) pagrindiniai herojai staiga pakeitė lytis ir tapo negrėmis. Tiesa sakant net keista, kas seriale nepavyko pastebėti vaivorykštinėmis vėliavomis mosuojančiųjų. Tačiau net jei Luisas Pirenis, Samuelis Hardinas ar net ir pats Haris Seldonas arba jų moteriškosios versijos seriale būtų turėjusios potraukį tai pačiai lyčiai, tai nebūtų didžiausia serialo blogybė.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Rūpintis savo duomenų saugumu reikia nuolat ir reikia tai daryti patiems. Atsarginės kopijos turi būti daromos nuolat ar bent jau kai pagalvoji, kad gal reikėtų jas padaryti. :) Tačiau pačios sistemos apsaugojimui nuo netikėto disko gedimo rekomenduojama daryti veidrodinį ar aukštesnio lygio RAID masyvą. Ir, kaip parodė praktika - pageidautina viename diske neturėti keleto masyvų.

Bet, pasirodo yra niuansų, todėl turėdami RAID1 veidrodinį masyvą - dar negalite būti tikri, kad nusprogus vienam iš diskų, jūsų sistema liks veiksni. Jau nė nekalbant apie duomenų teisingumą. Todėl - rezervinės kopijos ir dar kartą rezervinės kopijos. Net ir sisteminiams diskams, kur saugoma sistema ir jos konfigūracija. Nes pačią sistemą įdiegti galima greitai, tačiau prie visų reikiamų programų diegimo ir konfigūravimo kartais galima praleisti ir ne vieną dieną. Blogiau, kai apie tokius niuansus išsiaiškini sugedus būtent rezervines kopijas saugančio serverio diskui. :)

Taigi apie viską iš eilės.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Prieš metus įsigytas Roborock S5 tapo puikiu pagalbininku, palaikant namų švarą. Jam į pagalbą neseniai buvo nupirktas S5 Max. Bet laikas nuo laiko vienas ar kitas siurblys atsiunčia prašymą gelbėti, įstrigus kokiame nors užkampyje, paspringus laidu, vaikų numesta kojine ar, dabar aktualu, besimėtančia kauke. Nuo tokių atvejų gelbsti tik viena - įprasti tvarkingai pasidėti daiktus.

Bet be šių išmėtytų spąstų, robotui siurbliui pasirodo yra ir kitokių neįveikiamų kliūčių, pavyzdžiui, plytelės aukščio slenkstis ar skalbinių džiovyklė. Su durų slenksčiais, ant kurių siurblys "pakimba", prikabinus drėgną grindų šluostę, susitvarkyti pavyko, žemėlapyje pažymėjus virtualią sieną. Siurblys tiesiog ten nebevažiuoja. Su skalbinių džiovykle taip padaryti nepavyks, nes tuomet plotas po skalbinių džiovykle liks neišvalytas, o ir pati skalbinių džiovyklė stovi nebūtinai tiksliai toje pat vietoje.

Džiovyklės vamzdis yra maždaug 20mm storio, kas yra ribini s Roborock įveikiamos kliūties aukštis. Ir šios kliūties siurblio davikliai nemato, todėl siurblys užsispyrusiai bandys tą vamzdį perlipti ir iš kairės, ir iš dešinės, garsiai gergždamas guminiais ratukais. Neretai tai pavyksta padaryti tik vienu ratu ir tuomet siurblys lieka balansuoti ant vamzdžio, siųsdamas pagalbos pranešimus.

Laimei pasirodo yra labai paprastas ir efektyvus sprendimas, pasitelkiant vieną geriausių žmonijos išradimų - sidabrinę lipnią juostą. :D Šis išradimas išgelbėjo ne vieną projektą (kaip ir pražudė). Taigi paprasčiausiai priklijavus juostą siurblio daviklių aukštyje, jis nebebandys pervažiuoti vamzdžio, o jį apvažiuos.

Gal ne itin estetiška, tačiau tikrai veikia.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Sistemos apkrovaSistemos apkrova - Sistemos apkrova
Namų serverio konfigūracija keitėsi ne vieną kartą. Įprastini ų programinių servisų serveris buvo paverstas virtualiųjų mašinų serveriu, tuo pačiu pasitobulinant virtualizacijos žinias bei palaipiojant ant vienokių ar kitokių grėblių. Nuo to laiko praėjo daugiau, nei metų, o kompiuterijos srityje tai labai daug - ištisa amžinybė. Per šį laiką serveryje buvo pakeistos net kelios kartos diskinių kaupiklių, daugeliu atveju dėl kaupiklių gedimų. Taip kiekvieną kartą serverio talpykla po truputį augo, senuosius diskus po vieną pakeičiant naujais didesniais kaupikliais. Duomenis visuomet pavyko išsaugoti, nors kartą berods teko atkūrinėti pabirusią failų sistemą ir prisiminti, kad rezervines kopijas galima ne tik kurti, bet ir iš jų atsistatyti duomenis.

Po paskutinės migracijos serveryje buvo likę 3 diskai, kuriuose buvo sukonfigūruoti 3 RAID5 masyvai. Jau tuomet žinojau, kad konfigūracija nėra optimali, bet sistema, kaip ir veikė. Tuo metu visi servisai jau buvo išmigruoti į Docker programinius konteinerius, o virtualios mašinos sustabdytos. Palyginus su virtualiomis mašinomis, Docker konteineriai veikė gerokai sparčiau. Taip yra dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, konteinerio procesų virtualizavimui reikia mažiau išteklių, nes programinio konteinerio struktūra yra paprastesnė, nei viso kompiuterio virtualizavimas. Antra, Docker konteineriai tiesiog naudoja serverio failinę sistemą, todėl bendrai paėmus reikia mažiau disko I/O operacijų, kurios trunka labai ilgai (palyginus su CPU skaičiavimo operacijomis).

Taigi laikas ėjo ir vėl ėmė niežėti nagus, nes prieš keletą metų ant technologijų bangos buvęs Docker buvo išstumtas ir dabar naudojamas tik, kaip konteinerių paleidimo technologija bei kūrimo įrankis. O konteinerių infrastruktūros valdymo srityje dabar yra vienvaldis lyderis - Kubernetes. Tuo pat metu pribrendo laikas dar vienai serverio modernizacijai bei Kuberntes klasterio sukūrimui. Tiesa, kol kas klasterio dydį apribotas vienu serveriu, tačiau tai netrukdo naudoti Kubernetes privalumais. Vienas pagrindinių privalumų yra serviso teikimo užtikrinimas, kurį su Docker Compose teko spręsti įvairių Shell scenarijų ir sistemos servisų kokteiliu. Bet apie tai kitą kartą. Vos tik įdiegus Kubernetes ir numigravus pirmuosius Docker Compose servisus į Kubernetes, paaiškėjo, kad serveris ėmė veikti vėžlio greičiu, o sistemos apkrovos lygis nuolat pakildavo virš 4-5.

Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive

Baigėsi jau antras mėnuo, kaip važinėju su įkraunamu hibridu. Įspūdžiai vis dar labai neblogi. Tiesa, atšalus orams, variklis ėmė užsivedinėti gerokai dažniau, nei norėtųsi, tačiau paskaičiavus papildomas išlaidas benzinui, kol kas abejoju ar ver ta investuoti maždaug 230€ į sistemos apgaviką, kuris priverstų 2015 metų Outlander važiuoti tik elektros režimu. Su tokia mėnesio rida - atsipirkimo laikas bus gan ilgas. Bet dar reikės apsvarstyti ir kitus EV Box teikiamus privalumus.

Taigi pasitelkęs išmanųjį elektros kištuką ir padaręs prieigą Kinijos šnipams prie savo tinklo, dabar galiu tiksliau susiskaičiuoti elektros išlaidas. Patogumo, tiesa, nedaug, nes programa buka - nėra mėnesinės sumos, elektros sąnaudų skaitiklis nuolat didėja. Galima tik matyti dienos sąnaudas, bet ir tai tik tuomet, kai pirštu baksteli į tos dienos stulpelį. Taigi lapkričio mėnesio sąnaudų skaičiavimui reikėjo baksnoti 30 kartų, kad pasižiūrėti, kiek sunaudojau elektros, PHEV įkrovimui.

Rezultatas toks. Nuvažiuotas atstumas: 826km, elektros sąnaudos: 171,65 KWh, išnaudota kuro: 35,13l. Kilometro išlaidos - elektros: 2.53 ct/km, benzino: 4.25 ct/km. Galutinis rezultatas: 6.78 ct/km arba 6,78 €/100 km. Įvertinus tai, kad tai buvo grynai miesto ciklas - visai neblogai.

User Rating: 5 / 5

Star ActiveStar ActiveStar ActiveStar ActiveStar Active

EQ6-R ProEQ6-R Pro - EQ6-R Pro
Astronomija savo triša^H^Hkojį į nugarą įsmeigė senokai. Tai nutiko dar 2012 metais, kai vėlyvą rudenį apsilankiau Molėtų observatorijoje. Per šį laiką teko pavartyti ir pasukinėti ir mažus ir ilgus vamzdžius, teko tobulinti Dobsono taburetę, teko paprakaituoti, galvojant - išdurs ar ne. Kol kas viskas sekėsi daugiau mažiau sėkmingai, kol astroapetito vedamas, bandžiau atsikąsti astrofotografijos. Turima EQ5 montuotė gergždėdama atsisuko ir kone ištarė: "tfu, beprotis!".

Iš principo EQ5 būtų galima atsargiai bandyti panaudoti dangaus fotografavimui, net ir su mano turimu vamzdžiu, bet yra niuansas - padilę dantračiai. Net ir paveržus dantračius - montuotė turi labai didelę laisvą eigą, o tuomet dangaus objektų sekimo sistema, valdanti teleskopą, eina iš proto, kai duoda komandą grįžti atgal, montuotė pasuka dantračius, o rezultato jokio. Taigi fotografuoti teko be gidavimo, o ir trikojo stabi lumas neretai buvo lydimas skambių epitetų, kartais netgi garsiai.

Todėl jau kurį laiką meditavau, vartydamas Teleskop Express, Astroshop, First Light Optics ar EBay puslapius ir varvindamas seilę į naują montuotę. Laimei rugpjūčio pabaigoje pašoko kriptovaliutos ir nusprendžiau, kad laikas pasidaryti gimtadienio dovaną. Pakvaršinęs galvą Albireo forumo nariams, planavau atsinaujinti EQ5 į šiuolaikinę jos versiją AZ-EQ5 GoTo. Išsiuntus užklausą Lietuvos teleskopų ekspertams IDD (teleskopai.lt) gavau kainą, kuri kaip ir tiko...