Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Vienaakiams draugams padėjus, peržiūrėjau Fondą... Arrrrr, johoho ir butelis romo... Taip, kartais jo norėjosi. Nes tai buvo vienas laukiamiausių serialų šiais metais.

Serialas tikrai atrodo gerai - Apple pasistengė nusamdyti gerus vizualiųjų efektų specialistus, kurie sugebėjo perteikti dešimtis tūkstančių metų gyvuojančios žmonijos civilizacijos pasiekimus. Technologijos atrodo įtikinamai, nes nors ir suteikia dabar neįmanomas galimybes, tačiau jos taip pat turi ir savo trūkumų. Tarkime erdvinio šuolio pašaliniai efektai gali sujaukti žmonių sąmonę, jei asmuo  nebus gilioje anabiozės būsenoje. Pačios technologijos reikalauja išteklių, kurie yra riboti, todėl ne viskas yra visiems prieinama. Galaktinė imperija yra kiek arčiau realybės, nei idealistinė Planetų federacijos komunizmo vizija Žvaigždžių kelyje.

Serialo scenarijus irgi visai nieko. Klonuojami besikeičiantys imperatoriai, bandantys išlaikyti imperijos „status quo“ visai neblogai perteikia sustabarėjusią imperijos visuomenę, nors romane apie Kleonų dinastiją užsimenama vos keliose pastraipose. Serialui galima atleisti net ir tai, kad su šiuolaikiniais lyčių ir rasių lygybės marazmais, pirmieji (apie tai kiek vėliau) pagrindiniai herojai staiga pakeitė lytis ir tapo negrėmis. Tiesa sakant net keista, kas seriale nepavyko pastebėti vaivorykštinėmis vėliavomis mosuojančiųjų. Tačiau net jei Luisas Pirenis, Samuelis Hardinas ar net ir pats Haris Seldonas arba jų moteriškosios versijos seriale būtų turėjusios potraukį tai pačiai lyčiai, tai nebūtų didžiausia serialo blogybė.


Deja, su Aizeko Azimovo (Isaac Asimov) „Fondas“ šis serialas turi bendro tik tiek, kad abiejuose kūriniuose vaizduojamas Galaktinės imperijos žlugimas ir pasakojama apie jį išpranašavusio mokslininko ir jo sukurto civilizacijos išsaugojimo fondo likimą. Ir tai viskas, kas sieja šiuos kūrinius, ne panašu, jog apie apie „Fondą“ scenaristai žinių rinkosi iš ant romano nugarėlės esančios dviejų sakinių santraukos. Imperijos pakraščiuose įsivyraujantis mokslo pagrindų ir technologijų nuopolis bei mokslinės religijos įsitvirtinimas? Ne, negirdėjome apie tai... „Kortų namelio“ ar „Jaunojo popiežiaus" vertos politinės intrigos, žadant mokslinę paramą, Terminusui bandant išlaviruoti tarp Anakreono, Smyrno (pastarojo, beje apskritai nėra) ir kitų karalysčių įtakos? Jų taip pat nerasta.

Terminusas nuo pat pradžių turėjo būti 100000 gyventojų miestas-valstybė, kuris iki pirmosios Fondo krizės turėjo turėti apie milijoną gyventojų, o ne priminti pabėgėlių stovyklą, kurią saujelė užpuolikų šaudė šaudė, iššaudė ir vis vien dar kažkiek liko gyvų. Ir pirmajai krizei spręsti padėsianti Hario Seldono šmėkla, pasirodžiusi lygiai po 50 metų nuo Fondo įkūrimo, nepasakojo jokių apsiseilėjusių hipiškų idėjų apie tautų draugystę su priešais ir vienybę, kovojant su Imperija. Kaip ir pagrindiniai herojai turėjo nugyventi tiek, kiek ir priklauso žmonėms, o ne anabiozės kapsulėse tąsytis 100+ metų po Galaktikos užkampius ir vaidentis seriale tuomet, kai apie juos jau buvo užmiršta. Azimovas nebuvo linkęs prisirišti prie vieno herojaus, nes tai nebūtų logiška pasakojant kelis šimtmečius trunkančią istoriją.

Taigi, kaip Sci-Fi serialas, jis visai neblogas. Sakyčiau tvirtas 7 už vaizdus ir pasakojimą, bet kaip Fodo pirmosios knygos pirmųjų dviejų skyrių (70 psl.) ekranizacijai, tai ėėė, nu kokis 2 ar 3. Jei neskaitėte knygos, bet jau matėte serialą, tai turbūt ir nebeskaitykite. Jei skaitėte knygą, tai nežinau ar verta žiūrėti šį serialą - vienu iš dviejų kūrinių teks nusivilti.

Belieka tikėtis, kad Netflix nenuvils su „Cowbow Bebop“, nors vilčių irgi mažėja. Visgi Keanu Reeves kažkaip labiau tiko Spike Siegel personažui, nei John Choo.

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti