Warning: getimagesize(plugins/editors/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/veikia/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 504

Warning: getimagesize(plugins/editors/tinymce/jscripts/tiny_mce/plugins/emotions/images/smiley-wink.gif): failed to open stream: No such file or directory in /var/www/veikia/plugins/content/smartresizer/smartresizer.php on line 504
Star InactiveStar InactiveStar InactiveStar InactiveStar Inactive
 

Bandant ištrinti failą „HB_CD_9.5_FULL.rar“ įvyksta klaida. Klaidos pranešime rašoma: "Neimanoma naikinti HB_CD_9.5_FULL : This file or directory is corrupted and unreadable.". Prašau paaiškinti, kaip šią rinkmeną panaikinti?

Toks pranešimas gali reikšti reikšti, jog failų sistema, aprašanti informaciją, kaip išdėstyti duomenys disko skirsnyje, yra sugadina. Todėl rekomenduotina kuo greičiau patikrinti ar kaupiklio loginėje struktūroje nėra klaidų ir ar pats kaupiklis vis dar veikia gerai. Jei diske yra svarbių duomenų, tai prieš pradedant taisyti rekomenduotina pasidaryti šių duomenų atsarginę kopiją DVD diske, kitame skirsnyje ar išoriniame kaupiklyje.

Disko skirsnio patikrinimui reikia sužadinti Scandisk programinę įrangą, kuri yra pateikiama kartu su „Windows“ sistema. jei yra galimybė, tai galima pasinaudoti ir trečiųjų šalių programine įranga, pavyzdžiui, „Norton Disk Doctor“ iš „Norton Utilites“ ar „Norton System Works“ rinkinio ar „Iolo System Mechanic“ rinkinio priemonėmis.Trečiųjų šalių priemonės, bent jau anksčiau, pateikdavo kur kas didesnes taisymo ir pataisymų atšaukimo galimybes, tuo tarpu „Windows“ priemonėmis galima tik pataisyti ir tikėtis, jog pataisyti pavyko. 95-99 proc. atvejų pataisyti pavyksta, tačiau jei diske būna daug klaidų, tai kartais disko tvarkymo priemonės sudarko disko struktūrą galutinai. 

„Windows“ priemonėmis disko loginę struktūrą galima patikrinti ir pataisyti, atvėrus „My Computer“, pažymėjus disko skirsnį, kuriame yra nenuskaitomas failas ir pasirinkus „Properties“. Atsivėruriame lange reikia pažymėti „Tools“ ir spragtelėti mygtuką ties „Check Now“. Automatinio taisymo pažymėti nežymėti ir pirmiausia leisti tik patikrinti ar nėra klaidų. Jei tų klaidų yra tik keletas ir jos susijusios su minimu failu, tai tuomet jas galima drąsiai ištaisyti ir vėliau ištrinti failą. Disko tikrinimui vartotojas turi turėti administratoriaus teises, o sisteminio (C:) disko pataisyti neperkrovus kompiuterio nepavyks, nes taisymo metu diskas turi būti „užrakinamas“ kitų programų atžvilgiu. „ScanDisk“ automatiškai pasiūlys perkrauti kompiuterį ir patikrinti diską, įkrovos metu. Jei to nepadarys, tai patikrinti ir ištaisyti galima pasitelkus komandinę eilutę. Spragtelėjus „Start -> Run“ sužadinti „cmd“, spragtelint „Run“ mygtuką. Atsivėrusiame komandiniame lange, parašyti komandą: scandisk c: /v /f (/v -- duoti išsamią ataskaitą, /f -- taisyti klaidas. Programa prašys, jog negali patikrinti disko dabar ir paklaus ar norėsite jį patikrinti vėliau.

Jei „ScanDisk“ programa ar jos analogas randa kalną klaidų, tai tuomet nepasidarius atsarginės kopijos, geriau netaisyti, kitaip po perkrovimo disko struktūra gali būti neatpažįstama, o diske vietoje įprastinių failų ar katalogų bus tik krūvos: FOUND0001, FOUND0002 ir pan. katalogų bei failų. 

Patikrinus diską ir ištaisius logines klaidas, verta patikrinti ar kaupiklyje nėra fizinių klaidų, neleidžiančių nuskaityti disko turinio. Paprastai tokio pobūdžio klaidos yra matomos sistemos įvykių žurnale („My Computer“ -> Manage -> Event Viewer -> System), kur klaidos pranešime su „Event ID“ kodu 7 nurodoma, kad XXX įrenginyje aptiktas blogas blokas. Tiesa, toks pranešimas gali būti ir tuomet, kai diske yra neatpažįstama ar smarkiai išgadinta failų sistema!

Nors fizinių klaidų gali ieškoti ir „Scandisk“ programa, tačiau geriau šią užduotį patikėti diskinio kaupiklio gamintojo programoms. Tam reikės atsisiųsti iš kaupiklio gamintojo specialią programą ir įkrovus kompiuterį iš CD/DVD ar USB laikmenos, sužadinti šią programą. Kaip taisyklė, tokius įkrovos laikmenos atvaizdus pateikia patys gamintojai. Šias programas galima rasti ir neoficialiuose specializuotuose sistemos priežiūros programų rinkiniuose, pavyzdžiui, „Hirens Boot CD“ ar „Ultimate Boot CD“.

Jei šios programos aptiks fizinių defektų kaupiklyje, tai dažniausiai reiškia, jog šį kaupiklį galima išardyti ir kabinti įrėmintą ant sienos. Retais atvejais blogi disko sektoriai neplinta (pavyzdžiui, atsiradę po disko sukrėtimo, jam dirbant) ir juos galima sužymėti su „Scandisk“ tipo programa ir vėliau nenaudoti. Kartais blogus sektorius padeda panaikinti „Zero Fill“ („Low Level Format“) priemonė, tačiau dažniausiai, tai kompresas lavonui, ir blogi sektoriai vėl netrukus pradeda lysti laukan, paleidus kokį trečią ar ketvirtą nuodugnų disko patikrinimą. Tiesa, „Zero Fill“ programos ištrina VISO kaupiklio turinį, todėl neišsisaugojus svarbių duomenų, šių programų nesužadinti, antraip duomenų jums neatkurs JOKIA kompanija. Kai kurie vartotojai giriasi, jog nuo blogų sektorių jiems yra padėjusi „HDD Regenerator" programa, nelinkęs tuo pernelyg tikėti, tačiau išradingų kompiuterių entuziastų žinių panaudojimo galimybių taip pat negalima atmesti. Wink 

Bet kuriuo atveju, aptikus blogus sektorius, pirmiausia disko duomenis būtina išsisaugoti, o paskui tik imtis kokių nors tvarkymų. Be to, jei disko gamintojo priemonės randa blogų sektorių, o diskas dar yra garantinis ir tikrai pamenate, jog kompiuterio nespardėte (Kai kurie nauji kaupikliai turi akselerometrus ir gali užfiksuoti, jog diskas buvo paveiktas didelio pagreičio ir todėl garantinis servisas jam netaikomas. Taigi prieš vyniojant besibaigiančios garantijos diską į rankšluostį ir į lovos kampą reikia pasitikrinti disko modelį... Wink ), tai lengviausias problemos sprendimas - disko nešimas į garantinį servisą, kur jums kaupiklis bus pakeistas.

 

Komentuoti


Apsaugos kodas
Atnaujinti