Sidabrinė juosta roboto siurblio apsaugai, nuo nematomų kliūčių
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1653
Prieš metus įsigytas Roborock S5 tapo puikiu pagalbininku, palaikant namų švarą. Jam į pagalbą neseniai buvo nupirktas S5 Max. Bet laikas nuo laiko vienas ar kitas siurblys atsiunčia prašymą gelbėti, įstrigus kokiame nors užkampyje, paspringus laidu, vaikų numesta kojine ar, dabar aktualu, besimėtančia kauke. Nuo tokių atvejų gelbsti tik viena - įprasti tvarkingai pasidėti daiktus.
Bet be šių išmėtytų spąstų, robotui siurbliui pasirodo yra ir kitokių neįveikiamų kliūčių, pavyzdžiui, plytelės aukščio slenkstis ar skalbinių džiovyklė. Su durų slenksčiais, ant kurių siurblys "pakimba", prikabinus drėgną grindų šluostę, susitvarkyti pavyko, žemėlapyje pažymėjus virtualią sieną. Siurblys tiesiog ten nebevažiuoja. Su skalbinių džiovykle taip padaryti nepavyks, nes tuomet plotas po skalbinių džiovykle liks neišvalytas, o ir pati skalbinių džiovyklė stovi nebūtinai tiksliai toje pat vietoje.
Džiovyklės vamzdis yra maždaug 20mm storio, kas yra ribini s Roborock įveikiamos kliūties aukštis. Ir šios kliūties siurblio davikliai nemato, todėl siurblys užsispyrusiai bandys tą vamzdį perlipti ir iš kairės, ir iš dešinės, garsiai gergždamas guminiais ratukais. Neretai tai pavyksta padaryti tik vienu ratu ir tuomet siurblys lieka balansuoti ant vamzdžio, siųsdamas pagalbos pranešimus.
Laimei pasirodo yra labai paprastas ir efektyvus sprendimas, pasitelkiant vieną geriausių žmonijos išradimų - sidabrinę lipnią juostą. :D Šis išradimas išgelbėjo ne vieną projektą (kaip ir pražudė). Taigi paprasčiausiai priklijavus juostą siurblio daviklių aukštyje, jis nebebandys pervažiuoti vamzdžio, o jį apvažiuos.
Gal ne itin estetiška, tačiau tikrai veikia.
Keli loginiai RAID masyvai viename diske - bloga idėja
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 2153
Namų serverio konfigūracija keitėsi ne vieną kartą. Įprastini ų programinių servisų serveris buvo paverstas virtualiųjų mašinų serveriu, tuo pačiu pasitobulinant virtualizacijos žinias bei palaipiojant ant vienokių ar kitokių grėblių. Nuo to laiko praėjo daugiau, nei metų, o kompiuterijos srityje tai labai daug - ištisa amžinybė. Per šį laiką serveryje buvo pakeistos net kelios kartos diskinių kaupiklių, daugeliu atveju dėl kaupiklių gedimų. Taip kiekvieną kartą serverio talpykla po truputį augo, senuosius diskus po vieną pakeičiant naujais didesniais kaupikliais. Duomenis visuomet pavyko išsaugoti, nors kartą berods teko atkūrinėti pabirusią failų sistemą ir prisiminti, kad rezervines kopijas galima ne tik kurti, bet ir iš jų atsistatyti duomenis.
Po paskutinės migracijos serveryje buvo likę 3 diskai, kuriuose buvo sukonfigūruoti 3 RAID5 masyvai. Jau tuomet žinojau, kad konfigūracija nėra optimali, bet sistema, kaip ir veikė. Tuo metu visi servisai jau buvo išmigruoti į Docker programinius konteinerius, o virtualios mašinos sustabdytos. Palyginus su virtualiomis mašinomis, Docker konteineriai veikė gerokai sparčiau. Taip yra dėl kelių priežasčių. Pirmiausia, konteinerio procesų virtualizavimui reikia mažiau išteklių, nes programinio konteinerio struktūra yra paprastesnė, nei viso kompiuterio virtualizavimas. Antra, Docker konteineriai tiesiog naudoja serverio failinę sistemą, todėl bendrai paėmus reikia mažiau disko I/O operacijų, kurios trunka labai ilgai (palyginus su CPU skaičiavimo operacijomis).
Taigi laikas ėjo ir vėl ėmė niežėti nagus, nes prieš keletą metų ant technologijų bangos buvęs Docker buvo išstumtas ir dabar naudojamas tik, kaip konteinerių paleidimo technologija bei kūrimo įrankis. O konteinerių infrastruktūros valdymo srityje dabar yra vienvaldis lyderis - Kubernetes. Tuo pat metu pribrendo laikas dar vienai serverio modernizacijai bei Kuberntes klasterio sukūrimui. Tiesa, kol kas klasterio dydį apribotas vienu serveriu, tačiau tai netrukdo naudoti Kubernetes privalumais. Vienas pagrindinių privalumų yra serviso teikimo užtikrinimas, kurį su Docker Compose teko spręsti įvairių Shell scenarijų ir sistemos servisų kokteiliu. Bet apie tai kitą kartą. Vos tik įdiegus Kubernetes ir numigravus pirmuosius Docker Compose servisus į Kubernetes, paaiškėjo, kad serveris ėmė veikti vėžlio greičiu, o sistemos apkrovos lygis nuolat pakildavo virš 4-5.
Read more: Keli loginiai RAID masyvai viename diske - bloga idėja
Antras hibridinis mėnuo - važiuojam normaliai
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1577
Baigėsi jau antras mėnuo, kaip važinėju su įkraunamu hibridu. Įspūdžiai vis dar labai neblogi. Tiesa, atšalus orams, variklis ėmė užsivedinėti gerokai dažniau, nei norėtųsi, tačiau paskaičiavus papildomas išlaidas benzinui, kol kas abejoju ar ver ta investuoti maždaug 230€ į sistemos apgaviką, kuris priverstų 2015 metų Outlander važiuoti tik elektros režimu. Su tokia mėnesio rida - atsipirkimo laikas bus gan ilgas. Bet dar reikės apsvarstyti ir kitus EV Box teikiamus privalumus.
Taigi pasitelkęs išmanųjį elektros kištuką ir padaręs prieigą Kinijos šnipams prie savo tinklo, dabar galiu tiksliau susiskaičiuoti elektros išlaidas. Patogumo, tiesa, nedaug, nes programa buka - nėra mėnesinės sumos, elektros sąnaudų skaitiklis nuolat didėja. Galima tik matyti dienos sąnaudas, bet ir tai tik tuomet, kai pirštu baksteli į tos dienos stulpelį. Taigi lapkričio mėnesio sąnaudų skaičiavimui reikėjo baksnoti 30 kartų, kad pasižiūrėti, kiek sunaudojau elektros, PHEV įkrovimui.
Rezultatas toks. Nuvažiuotas atstumas: 826km, elektros sąnaudos: 171,65 KWh, išnaudota kuro: 35,13l. Kilometro išlaidos - elektros: 2.53 ct/km, benzino: 4.25 ct/km. Galutinis rezultatas: 6.78 ct/km arba 6,78 €/100 km. Įvertinus tai, kad tai buvo grynai miesto ciklas - visai neblogai.
Sunkiasvorė pabaisa ant trijų kojų: Skywatcher EQ6-R Pro
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1868
Astronomija savo triša^H^Hkojį į nugarą įsmeigė senokai. Tai nutiko dar 2012 metais, kai vėlyvą rudenį apsilankiau Molėtų observatorijoje. Per šį laiką teko pavartyti ir pasukinėti ir mažus ir ilgus vamzdžius, teko tobulinti Dobsono taburetę, teko paprakaituoti, galvojant - išdurs ar ne. Kol kas viskas sekėsi daugiau mažiau sėkmingai, kol astroapetito vedamas, bandžiau atsikąsti astrofotografijos. Turima EQ5 montuotė gergždėdama atsisuko ir kone ištarė: "tfu, beprotis!".
Iš principo EQ5 būtų galima atsargiai bandyti panaudoti dangaus fotografavimui, net ir su mano turimu vamzdžiu, bet yra niuansas - padilę dantračiai. Net ir paveržus dantračius - montuotė turi labai didelę laisvą eigą, o tuomet dangaus objektų sekimo sistema, valdanti teleskopą, eina iš proto, kai duoda komandą grįžti atgal, montuotė pasuka dantračius, o rezultato jokio. Taigi fotografuoti teko be gidavimo, o ir trikojo stabi lumas neretai buvo lydimas skambių epitetų, kartais netgi garsiai.
Todėl jau kurį laiką meditavau, vartydamas Teleskop Express, Astroshop, First Light Optics ar EBay puslapius ir varvindamas seilę į naują montuotę. Laimei rugpjūčio pabaigoje pašoko kriptovaliutos ir nusprendžiau, kad laikas pasidaryti gimtadienio dovaną. Pakvaršinęs galvą Albireo forumo nariams, planavau atsinaujinti EQ5 į šiuolaikinę jos versiją AZ-EQ5 GoTo. Išsiuntus užklausą Lietuvos teleskopų ekspertams IDD (teleskopai.lt) gavau kainą, kuri kaip ir tiko...
Read more: Sunkiasvorė pabaisa ant trijų kojų: Skywatcher EQ6-R Pro
Skaičiuojam ir valdom pusiau elektromobilio sąnaudas
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1662
Kadangi naujas keturratis žaislas nepasižymi patogiomis valdymo galimybėmis, teko pasukti galvą, kaip valdymą ir stebėjimą „prisukti“ iš šalies. Pats teisingiausias būdas, aišku, būtų pasistatyti antrą elektros skaitiklį. Tuomet būtų galimybė ir turėti keleto elektros tarifų, kai/jei tokie atsiras, apskaitą ir tikslius duomenis, ir, galbūt, išmaniąją sąsają. Kadangi toks skaitiklis po ranka nesimėto, o ir jo montavimas ne visai kasdienis laidų pakrapštymas, tai teko apsiriboti paprastesniu sprendimu.
Keletą dienų pasiknaisiojus po elektronines parduotuves ir smarkiai koja prispaudus vidinį IT paranojiką - „Anode“ nusipirkau „BlitzWolf“ išmanųjį kištuką - BW-SHP10. Kiek jau teko išskaityti , tai tiesiog „Tulya“ gaminys su Nyderlandų kompanijos logotipu ir nuosava valdymo programėle. Ir, jei teisingai supratau, tinka ir „Tulya“ programėlė, jei atsiliepimai apie „BlitzWolf“ programėlę pasirodys teisingi.
Kol kas pirmi įspūdžiai visai neblogi, vertinant tai, kad įrenginys kainavo 19,80€. Įrenginį pavyko pridėti prie „Blitzwolf“ debesies be didesnių kliūčių - teko būtinai aktyvuoti vietovės duomenų prieigą, kitaip, programa, nesugebėjo prisijungti prie nurodyto WiFi prieigos taško. Tiesiog suvedus duomenis, „NEXT“ mygtukas nepasida rydavo aktyvus (tai jau šį tą pasako apie programuotojų rankų kreivumą). Bet aktyvavus prieigą, programa tuoj prisijungė prie tinklo, paprašė susikurti abonentą (o kaip gi be jo debesyse, kaip seksi vartotojus :) ) ir paleidus vedlį, per keletą sekundžių surado kištuką.
Toliau beliko tik nustatyti krovimo grafiką (laiko formatas įkaltas JAV: AM/PM ir sekmadienį prasidedanti savaitė) ir prijungti Outlander krautis. Ekrane rodomi duomenys panašūs į tiesą: 2174W/9467mA, kai pačio kroviklio ribinė srovė yra 10A. Taigi kol kas viskas atrodo neblogai. Ir kitaip, nei Outlander vidinis valdymas, „BlitzWolf“ leidžia apeiti grafiko laiką tiesiog paspaudžiant didelį ON/OFF mygtuką telefono ekrane.
Pusiau elektrinis mėnuo - pirmieji skaičiai ir įspūdžiai
- Informacija
- Parašė Elvinas
- Skaitytojų: 1858
Jei būti tiksliam, tai į pabaigą eina ne pusiau, o maždaug 70-80 proc. elektrinis mėnuo. Nes būtent tiek procentų kelio pavyko nuvažiuoti vien elektros energija, o likusiai daliai iš 1011km reikėjo užvesti 2.0l MIVEC variklį. Tiesa, tikslių elektros sąnaudų bei išlaidų suskaičiuoti nepavyks, nes automobilis tokių duomenų neteikia. Yra galima matyti tik dienos procentinį rezultatą. PHEV Watchdog leidžia surinkti detalesnę statistiką, tačiau šią programėlę reikia paleisti prieš pradedant kelionę, o sprendžiant pagal bendrą nuvažiuotą 657km atstumą, tai tikrai padarydavau ne visuomet.
Ateičiai reiks pagalvoti apie atskiro elektros skaitiklio įrengimą. Tuomet bus galima tiksliai susiskaičiuoti ir elektros sąnaudas ir kainą, nes, vėlgi, automobilis pateikia tik galutinį išleistų eurų skaičių. O jis skaičiuojamas pagal įvestą fiksuotą - 0.13€ kainą. Nepriklausomai nuo to, ar automobilis kraunamas namie naktį ar viešojoje įkrovimo stotelėje dieną.
Iš pradžių - apie elektrifikuoto autopasaulio įspūdžius. Jei trumpai ir apie elektros jėgainę, tai - B). „Prius“ su savo varikliuku nė iš tolo nesilygina. Nepaisant to, kad „Outlander“ sveria apie 2t, paspaudus akseleratorių, automobilis reaguoja iškart ir beveik be garso. Spyrus iki dugno - ima piktai urgzti benzininis variklis, bet tuomet ir trauka taip pat tampa atitinkama, nes abu varikliai srebia energiją ir iš baterijos, ir iš generatoriaus. Įsilieti į intensyvaus transporto srautą šiai daržinei ant ratų nekyla jokių sunkumų. Degalinė? Kokia degalinė? Per tą mėnesį spėjau pamiršti, kaip atidaryti kuro bako dangtelį. Gryžus namo, atidarau elektrinio "kuro bako" dangtelį, prijungiu laidą ir einu užsiimti savais reikalais. Ryte žinau, kad "bakas" bus pilnas (su tam tikrom išlygom. žr. žemiau).
Read more: Pusiau elektrinis mėnuo - pirmieji skaičiai ir įspūdžiai
Puslapis 3 iš 43