Sugedo 80 GB nešiojamasis kaupiklis. Negaliu prieiti prie jo turinio, prijungus prie USB, kokias 2 min. kompiuteris kažką daro, tačiau net sužymėti disko neleidžia.

Deja, šiuo atveju sunku ką nors patarti. Toks kaupiklio elgesys - akivaizdus jo gedimas. Jei kaupiklis dar yra garantinis, tai belieka jį tiesiog nunešti į bendrovę, iš kurios jis buvo pirktas ir prašyti pakeisti sutaisytu. Savaime suprantama, jog tai gali užtrukti, nes tokie įrenginiai paprastai Lietuvoje netaisomi ir yra siunčiami gamintojui ir jei pardavėjas (platintojas) tuo metu sandėlyje neturės pakaitinės įrangos - gali tekti palaukti keletą savaičių.

Kiek kebliau, jei dar ir norima išsisaugoti kaupiklyje buvusius duomenis. Tam teks išardyti kaupiklį ir išimti patį diską iš dėžutės. Jei tai buvo gamintojo parengtas nešiojamasis diskas, tai tokia „operacija“ dažniausiai reiškia garantijos netekimą. Kur kas dėkingesnėje situacijoje yra tie vartotojai, kurie atskirai pirko diskinį kaupiklį ir dėžutę jam. Tuomet galima paprastai išardyti kaupiklį ir atskirai patikrinti kaupiklį ir dėžutę.

Neretai būna taip, kad sugenda ne pats kaupiklis, o dėžutės sąsaja. Turint atskiras dalis - yra tikimybė nesunkiai atgauti duomenis, pakeičiant tik dėžutę, kuri kainuoja 40-60 litų. Be to, net jei sugedęs yra pats kaupiklis - yra tikimybė ištraukti iš jo duomenis, neprarandant garantijos. Neretai sugenda kaupiklį valdanti elektronika ir duomenis kartais galima išgauti, atsargiai nuėmus valdymo plokštę ir pakeitus ją kita, paimta nuo identiško veikiančio kaupiklio. Deja, tai irgi yra loterija, kurioje rizikuojama „laimėti“ du neveikiančius kaupiklius, kuriems nebus taikomi garantiniai gamintojo įsipareigojimai.